نوشته شده توسط : پریا عبدی

لرزش ماشین در هنگام حرکت به دلایل گوناگونی می‌تواند اتفاق بیافتد. اگر دائم سوار خودرویتان می‌شوید ممکن است متوجه این لرزه‌ها نشوید، برای جلوگیری از این باید بدانید، خودرو وسیله اصطحلاک پذیر است و دائم نیاز به نگهداری دارد، بنابراین با خواندن این مقاله نشانه ها را شناخته و هر چه زودتر برای رفع آن ها اقدام نمایید. عدم توجه به این نشانه‌ها به مرور زمان موجب آسیب‌های بیشتر به خودرو می‌شود.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 

منبع: لرزش ماشین در حرکت

لرزش ماشین در حرکت  به چه معناست ؟

اغلب صاحبان خودرو به طور مرتب از آن استفاده می‌کنند، پس در طول زمان دچار نقص‌‌هایی می‌شود که در اغلب موارد با پیگیری و تعمیر برطرف خواهند شد.
لرزش ماشین نیز یکی از عیب و نقص‌های رایجی است که ممکن است به علت وجود برخی مشکلات در بعضی از قطعات خودرو رخ دهد. البته ناگفته نماند در حالت طبیعی بعضی از خودروها ممکن است یک لرزش خفیفی داشته باشند در واقع وقتی می‌توان مشکل لرزش را به یک ماشین نسبت داد که فراتر از حد معمول باشد.

دلایل اصلی و رایج لرزش ماشین در حرکت کدامند ؟

لرزش ماشین نمی‌تواند فقط به یک عامل وابسته باشد، بلکه این اتفاق ممکن است به عوامل گوناگونی که همگی آن‌ها، نقص و آسیب قطعات خود رو را بیان می‌کنند، مرتبط باشد.این مشکلات عبارتند از:

  • نقص‌های صفحه و دیسک کلاچ ماشین
  • مشکلات موجود در لاستیک‌ها و چرخ‌های ماشین
  • اخلال سیستم ترمز خودرو
  • خرابی فرمان ماشین
  • خرابی محور ماشین و مشکل در سیستم تعلیق ماشین

بررسی علت‌های لرزش ماشین در حین حرکت

۱- مشکلات موجود در صفحه کلاچ و دیسک کلاچ ماشین

همانطور که مستحضر هستید؛ سیستم کلاچ از قطعات اصلی یک وسیله نقلیه بوده و وظیفه‌‌ برقراری ارتباط موتور با چرخ دنده را دارد. در مواردی که این سیستم دچار اختلال گردد، دیگر با فشار دادن پدال نیروی مورد نیاز به چرخ دنده‌ها منتقل نخواهد شد و ماشین دچار لرزش نامتعارف می‌شود.
به طور کلی عواملی چون: فرسودگی فنرهای خورشیدی، چرب بودن کلاج، تمام شدن صفحه کلاچ و مشکل در فلایویل موجب اخلال در عملکرد سیستم کلاچ و لرزش ماشین می‌گردد.

۲- مشکلات موجود در لاستیک‌ها

از شایع‌ترین عوامل لرزش در ماشین می‌توان به وجود مشکل در لاستیک‌‌های خودرو اشاره کرد. عمده‌ترین این مشکلات عبارتند از: کم بودن مقاومت چرخشی لاستیک‌ها، خارج شدن لاستیک از تعادل یا بالانس، فرسودگی لاستیک‌ها، کم باد شدن لاستیک‌ها، وجود ناهمواری در لاستیک‌ها و رینگ‌ها.
لازم به ذکر است که عدم تعادل لاستیک ها و کم باد بودن لاستیک‌ها بیشتر در سرعت‌ بالا مشهود هستند.

همچنین شایان ذکر است که پیروی نکردن از شیوه‌های استاندار رانندگی، رانندگی با سرعت بالا و همچنین رد شدن از روی دست اندازها منجر به آسیب به جلوبندی، خم شدن رینگ‌ها و آسیب به لاستیک‌ها شده و زمینه ساز لرزش خودرو می‌شود.

۳_فرسودگی و خرابی چرخ ها

گزینه سوم علت لرزش ماشین مربط به مشکلات ناشی از چرخ‌های ماشین می‌باشد که انحراف چرخ‌ها و فرسوده گی و یاتاقان چرخ‌ها از جمله علت‌های شایع لرزش ماشین به دلیل وجود مشکل در چرخ‌ها است.
در این مورد تشخیص کمی دشوار بوده و فقط یک مکانیک خبره می‌تواند با بررسی چرخ‌های ماشین به این نکته پی ببرد و همچنین برای بررسی میزان انحراف نیاز به وسیله‌ای هست که بتوان اندازه انحراف را به طور دقیق به دست آورد.

4- اختلال در سیستم ترمز

از دیگر علل لرزش ماشین در هنگام حرکت، اخلال سیستم ترمز خودرو است که این مورد پس از لاستیک و چرخ‌ها بیشترین عامل لرزش در ماشین را سبب می‌شود.
سیستم ترمز به طور عادی دارای ضخامتی است که اگر اندازه این ضخامت تغییر کند و یا به بیان دیگر دچار تاب گردد، موقع گرفتن ترمز راننده با مشکل مواجه شده و ماشین دچار لرزش می‌شود.
علاوه بر تغییر ضخامت صفحه دیسک ترمز، عوامل دیگری مانند: چسبندگی کولیس به دیسک ترمز و تغییر شکل درام ترمز نیز باعث ایجاد لرزش ماشین ناشی از اختلال در سیستم ترمز ماشین هستند.

۵- فرمان خودرو

فرمان خودرو نیز به علت شل بودن یا فرسوده‌گی اجزای آن و خرابی هیدرولیک فرمان، می‌تواند موجب ایجاد لرزش ماشین در هنگام حرکت گردد. لازم به ذکر است که لرزش ماشین به علت مشکلات ناشی از فرمان خودرو بیشتر هنگام عبور از پیچ‌ها خود را نشان می‌دهد.

۶- خرابی محور از علت های لرزش ماشین در حرکت

به دلیل خم شدن محور هنگام عبور از پستی و بلندی‌ها یا موقع گاز دادن در سرعت بالا، آسیب دیده‌گی میل گاردان و فرسودگی مفصل‌های محور (بیشتر در مسیرهای سربالایی) لرزش احساس می‌ شود.

7- مشکل در سیستم تعلیق

هم تراز نبودن سیستم تعلیق، شل شدن اجزای سیستم تعلیق و ساییدگی اجزای سیستم تعلیق از دیگر موارد لرزش ماشین هنگام حرکت کردن است.
بهتر است بدانید که؛ هم تراز نبودن سیستم تعلیق خودرو، حتی در رانندگی با سرعت پایین نیز موجب لرزش شدید در ماشین می‌شود. اما شل شدن اجزای سیستم تعلیق، هنگام عبور از دست اندازها گاهی اوقات منجر به لرزش ماشین (مثلا هنگام حرکت با یک سرعت خاص) می‌گردد. در صورت داشتن لرزش ماشین در حالت درجا کلیک کنید.

لرزش ماشین در چه قسمت های از ماشین ممکن است رخ دهد ؟

در هنگام رانندگی ممکن است همه چیز خوب به نظر برسد و شما گاها با لرزش‌های خفیف خودرو مواجه شوید که این امر به نظرتان یک اتفاق عادی بیاید.

اما لازم است بدانید که این امکان وجود دارد، به مرور زمان این مشکل تا حد زیادی پیشرفت کرده و دیگر در لرزش‌های خفیف بدنه خلاصه نمی‌گردد، بلکه شما دیگر این لرزش‌ها را در فرمان، صندلی ماشین و حتی موتور ماشین به صورت واضح حس خواهید کرد.

راه حل های رفع لرزش ماشین چیست ؟

خوشبختانه در اغلب موارد حل مشکل لرزش ماشین با یک بررسی ساده رفع و برطرف خواهد شد و تنها در مواردی همچون: نقص فرمان، مشکل در سیستم تعلیق و محور خودرو هست که می‌توان ادعا کرد وسیله نقلیه دچار مشکل جدی شده است.

در مواردی که علت مشکل لرزش جدی است باید خیلی سریع جهت رفع مشکل برای جلوگیری از بروز خسارات بیشتر اقدام کرد.

عدم توجه به علت لرزش خود رو چه عواقبی را ممکن است در پی داشته باشد ؟

همانطور که مستحضر هستید؛ وسیله نقلیه جزو آن دسته از لوازمی است که برای کارآیی بهتر به طور مرتب نیاز به سرویس‌دهی و رسیدگی دارد.
پس باید هنگام بروز لرزش ماشین در اولین فرصت برای پیدا کردن دلیل و رفع آن اقدام کرد.

زیرا هر گونه سهل‌انگاری کردن در این مورد می‌تواند علاوه بر وارد کردن خسارات بیشتر به ماشین، پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری را به بار بیاورد.
همانطور که ملاحظه می‌فرمایید؛ لرزش ماشین در عین حال که یک موضوع ساده و پیش افتاده به شمار می‌رود، اقدام به موقع برای رفع آن از اهمیت حیاتی برای صاحب آن تلقی می‌گردد.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

 

منبع: لرزش ماشین در حرکت



:: برچسب‌ها: لرزش ماشین حرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

در این مقاله به صورت جامع در مورد مزیت‌ها، معایب، تفاوت‌‌ها و هر آنچه برای انتخاب درست باتری خودرو مورد نیاز است را شرح می‌دهیم. در کل نقش باتری در خودرو تامین انرژی الکتریکی لازم جهت؛ استارت زدن، تثبیت انرژی و تهیه نیروی کافی برای روشنایی و دیگر مصرف کننده‌هایی است که به مقدار انرژی بیشتر از ظرفیت سیستم شارژ نیازمندند. همچنین در مواقعی که موتور کار نمی‌کند و سیستم شارژ فعال نیست، باتری اتومبیل توان الکتریکی سیستم را فراهم می‌کند و در کل وظیفه تامین انرژی را دارد.

 

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 

منبع: باتری خودرو

انواع باتری

  1. باتری های اسیدی
  2. باتری های اتمی یا کلسیمی
  3. باتری های AGM

9 تفاوت باتری‌های اسیدی و اتمی

  1. جنس صفحات به‌کار‌رفته در داخل باتری اتمی، به گونه‌ای که نیازی به نگهداری ندارد و افزودن آب مقطر نیست. رنگ نشانگر روی باتری وضعیت باتری را نشان می‌دهد. به این صورت که دارای سه رنگ است. اگر سبز باشد یعنی باتری شارژ است. اگر سیاه باشد، یعنی باتری ضعیف شده است و اگر سفید باشد یعنی شارژ باتری تخلیه شده‌است.
  2. در باتری‌های اسیدی در کنار باتری دوخط به صورت موازی بالا و پایین قرار‌دارد. که روی خط بالایی علامت Max و روی خط پایینی علامت Min درج شده‌است. اسید باتری باید بین این دوخط قرار داشته‌باشد در غیر این صورت باید آب مقطر به باتری اضافه گردد.
  3. باتری‌های اسیدی به مرور از کار افتاده‌می‌شوند و نشانه‌های از کار افتادگی را نشان می‌دهند. ولی باتری‌های اتمی به صورت ناگهانی از کار می‌افتند.
  4. باتری‌های اسیدی دارای 6 درپوش برای کنترل اسید موجود در باتری می‌باشند. ولی باتری‌های اتمی دارای یک درپوش است و مشکل خارج‌کردن اسید و کثیف کردن فضا را ندارد.
  5. داخل باتری‌های اتمی هم بر خلاف تصور عموم اسید وجود دارد. ولی به خاطر ساختار صفحات داخلی آن اسید موجود کاهش نمی‌یابد و نیاز به چک کردن ندارد.
  6. دوام و عمر باتری‌های اتمی بیشتر از باتری‌های اسیدی است.
  7. باتری‌های اتمی زمانی که شارژ آنها تمام شد، برخلاف باتری‌های اسیدی راحت‌تر شارژ می‌شوند.
  8. همچنین باتری‌های اتمی بعد از خرید بر خلاف باتری‌های اسیدی نیازی به شارژ ندارند.
  9. باتری‌های اتمی بهتر شارژ خود را مصرف می‌کند به عبارت دیگر بر روی شارژ خود کنترل دارد.
  10. از لحاظ هزینه باتری‌های اتمی به دلیل کیفیت و کارایی که دارد هزینه‌ی بیشتری دارد.

باتری خودرو AGM

نوعی دیگر از باتری‌های خودرو وجود دارد که دارای فناوری AGM است. این باتری‌ها در طبقه‌بندی باتری‌های سیلد یا خشک قرار می‎گیرند.

با توجه به نوع ساخت صفحات به کاربرده شده در این باتری‌ها؛ به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  1. مارپیچ spiral
  2. مسطح flat

نوع مارپیچ

در این نوع؛ صفحات مثبت و منفی توسط جداکننده یا فایبرگلس در محفظه‌ای مارپیچ قرارگرفته‌اند.

جنس صفحات این باتری بالای 99 درصد سرب است. مزیت این درصد زیاد سرب، بالا نگه‌داشتن آمپرباتری در هوای سرد است.

در بالای این باتری‌ها دریچه‌هایی به منظور جلوگیری از حرارت بالا و شارژ زیاد تعبیه شده‌است.

به دلیل مارپیچ بودن آن مقاومت زیادی در برابر تکان‌های شدید داراست.

نوع مسطح

از لحاظ شیمیایی مشابه باتری‌های اسیدی است. ولی در این نوع باتری، بین صفحات منفی و مثبت جداکننده قرار گرفته است. این جداکننده، هیدروژن و اکسیژن را درون اسید نگه‎می‌دارد. جداکننده‌های مورد استفاده در این باتری‌ها از شناور بودن اسید جلوگیری می‌کند و نیازی به افزودن آب مقطر نیست.

نکاتی در رابطه با مراقبت از باتری خودرو

  1. عدم دِشارژ عمیق؛ به دلیل روشن گذاشتن قطعات مصرفی انرژی الکتریکی هنگام خاموش بودن خودرو.
  2. جلوگیری از سولفاته شدن باتری خودرو، چون سبب کاهش 50 درصد عمر ماشین می‌گردد.
  3. همیشه باتری خودرو خود را بررسی کنید. اگر روی قطب‌های باتری مواد سولفاته جمع شده بود به وسیله آب جوش پاک کنید و کمی گریس بر روی آنها بزنید.
  4. درزمستان باتری کامل شارژ باشد. توجه داشته باشید که سرمای بسیار شدید سبب کاهش طول عمر باتری می‌گردد.
  5. در تابستان اسید داخل باتری‌های اسیدی باید مرتب چک شود در صورت کمبود آب مقطر به آن اضافه کنید.
  6. گرمای بسیار شدید، سبب خراب شدن صفحات باتری و کم‌شدن رسانایی الکتریکی آن و درنهایت خراب شدن زود هنگام باتری می‌گردد.
  7. هرگز اسید به باتری اضافه نکنید و باتری را بیش از حد استاندارد از آب مقطر پر نکنید.

 

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

 

منبع: باتری خودرو



:: برچسب‌ها: باتری خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

شمع NGK نیکلی BKR6EK2288 از جنس آلیاژ نیکل است. دارای پایه کوتاهی است. مکانیسم شمع نیکلی NGK از نوع سرد است. همچنین در خودروهای مختلفی از جمله پژو، سمند، L90 و زانتیا به‌کار می‌رود.

 

نحوه جرقه زنی بهتر شمع NGK نیکلی BKR6EK2288

در این شمع NGK نیکلی BKR6EK 2288 جهت جرقه زنی بهتر، در الکترود منفی آن دو پلاتین به کار رفته است.

 

 

مزیت های شمع NGK نیکلی BKR6EK 2288

این شمع دارای فرآیند جرقه زنی بسیار دقیقی است. به صورتی که سبب کاهش مصرف سوخت خودرو می گردد. این شمع کارایی و طول عمر بالایی دارد.

 

 

استفاده از یک نوع شمع در خودرو

حتما دقت کنید که از شمع نیکلی NGK، همراه دیگر مدل‌های دیگر شمع خودرو موجود استفاده نکنید. زیرا شاید موجب آسیب‌های زیانباری گردد. پس همیشه مراقب باشید که تمام شمع‌های خودرو خود را از یک مدل خریداری کنید که با هم هماهنگی کامل را داشته باشند.

 

 

فروشگاه اینترنتی کالاپلاس

فروشگاه اینترنتی آنلاین کالاپلاس، برای انتخاب و تهیه مناسب ترین و بهترین قطعات خودرو، همواره آماده مشاوره و یاری رسانی به مشتریان عزیز است. می توانید محصولات مورد نظرتان که در سایت مشاهده نمی کنید، به ما اطلاع دهید. تا آن محصول را برایتان فراهم کنیم.

همچنین بر اساس درخواست شما همراهان گرامی، محصولات مورد تقاضا شما را بر روی سایت قرار می دهیم. فروشگاه اینترنتی کالا پلاس، با حذف واسطه ها بهترین محصول را با نازل ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

کالاپلاس همچنین، کار سخت و زمان بر پیدا کردن قطعه مورد نظر و مقایسه کردن آن از نظر کیفیت و قیمت با مارک های مختلف محصول مد نظرتان انجام می دهد. به صورتی که دیگر هنگام خرید قطعه سردرگم نمی شوید حتی از آن لذت هم می برید. و می توانید معلومات خود را درباره نگهداری و تعمیر خودرو با مطالعه مقاله های مختلف سایت کالاپلاس بالا ببرید.

 

منبع: شمع NGK نیکلی BKR6EK2288 پایه کوتاه



:: برچسب‌ها: شمع NGK نیکلی BKR6EK2288 پایه کوتاه ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

در این مقاله به صورت جامع در مورد مزیت‌ها، معایب، تفاوت‌‌ها و هر آنچه برای انتخاب درست باتری خودرو مورد نیاز است را شرح می‌دهیم. در کل نقش باتری در خودرو تامین انرژی الکتریکی لازم جهت؛ استارت زدن، تثبیت انرژی و تهیه نیروی کافی برای روشنایی و دیگر مصرف کننده‌هایی است که به مقدار انرژی بیشتر از ظرفیت سیستم شارژ نیازمندند. همچنین در مواقعی که موتور کار نمی‌کند و سیستم شارژ فعال نیست، باتری اتومبیل توان الکتریکی سیستم را فراهم می‌کند و در کل وظیفه تامین انرژی را دارد.

 

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 

منبع: باتری خودرو

انواع باتری

  1. باتری های اسیدی
  2. باتری های اتمی یا کلسیمی
  3. باتری های AGM

9 تفاوت باتری‌های اسیدی و اتمی

  1. جنس صفحات به‌کار‌رفته در داخل باتری اتمی، به گونه‌ای که نیازی به نگهداری ندارد و افزودن آب مقطر نیست. رنگ نشانگر روی باتری وضعیت باتری را نشان می‌دهد. به این صورت که دارای سه رنگ است. اگر سبز باشد یعنی باتری شارژ است. اگر سیاه باشد، یعنی باتری ضعیف شده است و اگر سفید باشد یعنی شارژ باتری تخلیه شده‌است.
  2. در باتری‌های اسیدی در کنار باتری دوخط به صورت موازی بالا و پایین قرار‌دارد. که روی خط بالایی علامت Max و روی خط پایینی علامت Min درج شده‌است. اسید باتری باید بین این دوخط قرار داشته‌باشد در غیر این صورت باید آب مقطر به باتری اضافه گردد.
  3. باتری‌های اسیدی به مرور از کار افتاده‌می‌شوند و نشانه‌های از کار افتادگی را نشان می‌دهند. ولی باتری‌های اتمی به صورت ناگهانی از کار می‌افتند.
  4. باتری‌های اسیدی دارای 6 درپوش برای کنترل اسید موجود در باتری می‌باشند. ولی باتری‌های اتمی دارای یک درپوش است و مشکل خارج‌کردن اسید و کثیف کردن فضا را ندارد.
  5. داخل باتری‌های اتمی هم بر خلاف تصور عموم اسید وجود دارد. ولی به خاطر ساختار صفحات داخلی آن اسید موجود کاهش نمی‌یابد و نیاز به چک کردن ندارد.
  6. دوام و عمر باتری‌های اتمی بیشتر از باتری‌های اسیدی است.
  7. باتری‌های اتمی زمانی که شارژ آنها تمام شد، برخلاف باتری‌های اسیدی راحت‌تر شارژ می‌شوند.
  8. همچنین باتری‌های اتمی بعد از خرید بر خلاف باتری‌های اسیدی نیازی به شارژ ندارند.
  9. باتری‌های اتمی بهتر شارژ خود را مصرف می‌کند به عبارت دیگر بر روی شارژ خود کنترل دارد.
  10. از لحاظ هزینه باتری‌های اتمی به دلیل کیفیت و کارایی که دارد هزینه‌ی بیشتری دارد.

باتری خودرو AGM

نوعی دیگر از باتری‌های خودرو وجود دارد که دارای فناوری AGM است. این باتری‌ها در طبقه‌بندی باتری‌های سیلد یا خشک قرار می‎گیرند.

با توجه به نوع ساخت صفحات به کاربرده شده در این باتری‌ها؛ به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  1. مارپیچ spiral
  2. مسطح flat

نوع مارپیچ

در این نوع؛ صفحات مثبت و منفی توسط جداکننده یا فایبرگلس در محفظه‌ای مارپیچ قرارگرفته‌اند.

جنس صفحات این باتری بالای 99 درصد سرب است. مزیت این درصد زیاد سرب، بالا نگه‌داشتن آمپرباتری در هوای سرد است.

در بالای این باتری‌ها دریچه‌هایی به منظور جلوگیری از حرارت بالا و شارژ زیاد تعبیه شده‌است.

به دلیل مارپیچ بودن آن مقاومت زیادی در برابر تکان‌های شدید داراست.

نوع مسطح

از لحاظ شیمیایی مشابه باتری‌های اسیدی است. ولی در این نوع باتری، بین صفحات منفی و مثبت جداکننده قرار گرفته است. این جداکننده، هیدروژن و اکسیژن را درون اسید نگه‎می‌دارد. جداکننده‌های مورد استفاده در این باتری‌ها از شناور بودن اسید جلوگیری می‌کند و نیازی به افزودن آب مقطر نیست.

نکاتی در رابطه با مراقبت از باتری خودرو

  1. عدم دِشارژ عمیق؛ به دلیل روشن گذاشتن قطعات مصرفی انرژی الکتریکی هنگام خاموش بودن خودرو.
  2. جلوگیری از سولفاته شدن باتری خودرو، چون سبب کاهش 50 درصد عمر ماشین می‌گردد.
  3. همیشه باتری خودرو خود را بررسی کنید. اگر روی قطب‌های باتری مواد سولفاته جمع شده بود به وسیله آب جوش پاک کنید و کمی گریس بر روی آنها بزنید.
  4. درزمستان باتری کامل شارژ باشد. توجه داشته باشید که سرمای بسیار شدید سبب کاهش طول عمر باتری می‌گردد.
  5. در تابستان اسید داخل باتری‌های اسیدی باید مرتب چک شود در صورت کمبود آب مقطر به آن اضافه کنید.
  6. گرمای بسیار شدید، سبب خراب شدن صفحات باتری و کم‌شدن رسانایی الکتریکی آن و درنهایت خراب شدن زود هنگام باتری می‌گردد.
  7. هرگز اسید به باتری اضافه نکنید و باتری را بیش از حد استاندارد از آب مقطر پر نکنید.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

 

منبع: باتری خودرو



:: برچسب‌ها: باتری خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

در این مقاله به صورت جامع در مورد مزیت‌ها، معایب، تفاوت‌‌ها و هر آنچه برای انتخاب درست باتری خودرو مورد نیاز است را شرح می‌دهیم. در کل نقش باتری در خودرو تامین انرژی الکتریکی لازم جهت؛ استارت زدن، تثبیت انرژی و تهیه نیروی کافی برای روشنایی و دیگر مصرف کننده‌هایی است که به مقدار انرژی بیشتر از ظرفیت سیستم شارژ نیازمندند. همچنین در مواقعی که موتور کار نمی‌کند و سیستم شارژ فعال نیست، باتری اتومبیل توان الکتریکی سیستم را فراهم می‌کند و در کل وظیفه تامین انرژی را دارد.

 

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 

منبع: باتری خودرو

انواع باتری

  1. باتری های اسیدی
  2. باتری های اتمی یا کلسیمی
  3. باتری های AGM

9 تفاوت باتری‌های اسیدی و اتمی

  1. جنس صفحات به‌کار‌رفته در داخل باتری اتمی، به گونه‌ای که نیازی به نگهداری ندارد و افزودن آب مقطر نیست. رنگ نشانگر روی باتری وضعیت باتری را نشان می‌دهد. به این صورت که دارای سه رنگ است. اگر سبز باشد یعنی باتری شارژ است. اگر سیاه باشد، یعنی باتری ضعیف شده است و اگر سفید باشد یعنی شارژ باتری تخلیه شده‌است.
  2. در باتری‌های اسیدی در کنار باتری دوخط به صورت موازی بالا و پایین قرار‌دارد. که روی خط بالایی علامت Max و روی خط پایینی علامت Min درج شده‌است. اسید باتری باید بین این دوخط قرار داشته‌باشد در غیر این صورت باید آب مقطر به باتری اضافه گردد.
  3. باتری‌های اسیدی به مرور از کار افتاده‌می‌شوند و نشانه‌های از کار افتادگی را نشان می‌دهند. ولی باتری‌های اتمی به صورت ناگهانی از کار می‌افتند.
  4. باتری‌های اسیدی دارای 6 درپوش برای کنترل اسید موجود در باتری می‌باشند. ولی باتری‌های اتمی دارای یک درپوش است و مشکل خارج‌کردن اسید و کثیف کردن فضا را ندارد.
  5. داخل باتری‌های اتمی هم بر خلاف تصور عموم اسید وجود دارد. ولی به خاطر ساختار صفحات داخلی آن اسید موجود کاهش نمی‌یابد و نیاز به چک کردن ندارد.
  6. دوام و عمر باتری‌های اتمی بیشتر از باتری‌های اسیدی است.
  7. باتری‌های اتمی زمانی که شارژ آنها تمام شد، برخلاف باتری‌های اسیدی راحت‌تر شارژ می‌شوند.
  8. همچنین باتری‌های اتمی بعد از خرید بر خلاف باتری‌های اسیدی نیازی به شارژ ندارند.
  9. باتری‌های اتمی بهتر شارژ خود را مصرف می‌کند به عبارت دیگر بر روی شارژ خود کنترل دارد.
  10. از لحاظ هزینه باتری‌های اتمی به دلیل کیفیت و کارایی که دارد هزینه‌ی بیشتری دارد.

باتری خودرو AGM

نوعی دیگر از باتری‌های خودرو وجود دارد که دارای فناوری AGM است. این باتری‌ها در طبقه‌بندی باتری‌های سیلد یا خشک قرار می‎گیرند.

با توجه به نوع ساخت صفحات به کاربرده شده در این باتری‌ها؛ به دو نوع زیر تقسیم می‌شوند:

  1. مارپیچ spiral
  2. مسطح flat

نوع مارپیچ

در این نوع؛ صفحات مثبت و منفی توسط جداکننده یا فایبرگلس در محفظه‌ای مارپیچ قرارگرفته‌اند.

جنس صفحات این باتری بالای 99 درصد سرب است. مزیت این درصد زیاد سرب، بالا نگه‌داشتن آمپرباتری در هوای سرد است.

در بالای این باتری‌ها دریچه‌هایی به منظور جلوگیری از حرارت بالا و شارژ زیاد تعبیه شده‌است.

به دلیل مارپیچ بودن آن مقاومت زیادی در برابر تکان‌های شدید داراست.

نوع مسطح

از لحاظ شیمیایی مشابه باتری‌های اسیدی است. ولی در این نوع باتری، بین صفحات منفی و مثبت جداکننده قرار گرفته است. این جداکننده، هیدروژن و اکسیژن را درون اسید نگه‎می‌دارد. جداکننده‌های مورد استفاده در این باتری‌ها از شناور بودن اسید جلوگیری می‌کند و نیازی به افزودن آب مقطر نیست.

نکاتی در رابطه با مراقبت از باتری خودرو

  1. عدم دِشارژ عمیق؛ به دلیل روشن گذاشتن قطعات مصرفی انرژی الکتریکی هنگام خاموش بودن خودرو.
  2. جلوگیری از سولفاته شدن باتری خودرو، چون سبب کاهش 50 درصد عمر ماشین می‌گردد.
  3. همیشه باتری خودرو خود را بررسی کنید. اگر روی قطب‌های باتری مواد سولفاته جمع شده بود به وسیله آب جوش پاک کنید و کمی گریس بر روی آنها بزنید.
  4. درزمستان باتری کامل شارژ باشد. توجه داشته باشید که سرمای بسیار شدید سبب کاهش طول عمر باتری می‌گردد.
  5. در تابستان اسید داخل باتری‌های اسیدی باید مرتب چک شود در صورت کمبود آب مقطر به آن اضافه کنید.
  6. گرمای بسیار شدید، سبب خراب شدن صفحات باتری و کم‌شدن رسانایی الکتریکی آن و درنهایت خراب شدن زود هنگام باتری می‌گردد.
  7. هرگز اسید به باتری اضافه نکنید و باتری را بیش از حد استاندارد از آب مقطر پر نکنید.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

 

منبع: باتری خودرو



:: برچسب‌ها: باتری خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

 

رادیاتور پژو 206 والئو VALEO

 

برای اطلاع از رادیاتور پژو 206 کلیک کنید.

برای خرید رادیاتور پژو 206 والئو کلیک کنید.

 

برای دیدن انواع رادیاتور پژو 206 valeo  کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: رادیاتور پژو 206 والئو VALEO ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

حتی برخی از افرادی که مدت زیادی صاحب خودرو هستند، بهترین زمان تعویض روغن موتور و نقش مهم آن در سلامت خودرو را نمی‌دانند. روغن‌های موتور مختلفی با استانداردهای متفاوت در حال تولید و عرضه به بازار هستند. که ذهن مشتریان را در مورد زمان مناسب برای تعویض آن به بازی می‌گیرند و مخاطبان را با شعارهای دروغین گمراه می‌کنند. فرقی ندارد چه مارکی را استفاده می‌کنید، شما با خواندن این مقاله می‌توانید مناسب‌ترین روغن موتور را برای خودروتان انتخاب کنید. همچنین درباره مقدار مورد نیاز، نوع مرغوب و زمان مناسب برای تعویض روغن موتور اطلاعات کافی به شما می‌دهیم.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 

منبع: روغن موتور خودرو

وظیفه روغن موتور خودرو

موتور خودرو مجموعه‌ای از قطعات و فلزات سختی است که بدون روغن موتور نه تنها حرکتشان ناممکن است، بلکه باعث آسیب و اصطلاک اجزای موتور هم می‌گردد.

زمانی که موتور اتومبیل شروع به کار می‌کند، روغن موتور نیز مانند خون در میان اجزای موتور در جریان افتاده و به مرور تجزیه می‌شود و سطح آن کاهش پیدا می‌کند. همچنین اهمیت زیادی در روانسازی و جلوگیری از فرسایش موتور خودرو دارد

بهترین زمان برای تعویض روغن موتور خودرو

اغلب خودروهای بنزینی که با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند، به توصیه سازندگان در حالت معمولی باید هر 12هزار کیلومتر یا سالی یکبار تعویض روغن بشوند. اما در مورد خودروهایی که در کشور ما در حال استفاده هستند، این زمان تفاوت داشته و باید تقریبا هر 5 هزار تا 8 هزار کیلومتر تعویض روغن موتور شوند.

زمان تعویض روغن موتور اتومبیل به چه عاملی بستگی دارد

زمان تعویض روغن ماشین بستگی به ماندگی روغن در کارتر موتور و میزان مسافت طی شده دارد. یعنی هرچه بیشتر از ماشین استفاده کنید، این زمان کوتاه‌تر می‌شود.

شرایطی که سبب کوتاه‌تر شدن زمان تعویض روغن موتور خودرو

توجه داشته باشید که تردد در مناطق باشرایط آب و هوایی نامناسب یعنی هوای بسیار گرم، بسیار سرد، مرطوب یا با گرد و غبار زیاد باعث می‌شود که زمان تعویض روغن موتور کوتاه‌تر شود. همچنین ترافیک و مشکلات فنی موتور میزان مصرف روغن موتور را بیشتر می‌کند و باید روغن خودرو خود را چک کنید تا در زمان مناسب آن را تعویض کنید.

 روش چک کردن روغن موتور خودرو

ماشین را روی یک سطح صاف قرار دهید و موتور ماشین را حداقل برای 5 دقیقه خاموش کنید.

کاپوت را باز کرده و میله تراز روغن را بردارید و با یک پارچه تمیز کنید.

دوباره میله تراز را تا انتها داخل مخزن فرو کنید و بیرون بیارید، مطمئن شوید که سطح روغن بین خطوط معین شده قرار دارد. توصیه می کنیم در مدت های معلوم برای معاینه فنی خودرو اقدام کنید.

روش تعویض و اضافه کردن روغن موتور خودرو

بعد از چک کردن روغن موتور اگر به خط مینیمم میله نزدیک‌تر باشد نیاز به اضافه کردن روغن موتور است.

برای اضافه کردن روغن موتور خودرو، درپوش فیلتر را بردارید، روغن موتور را در آن بریزید و اجازه بدهید که روغن در موتور پایین برود، می‌توانید دوباره سطح روغن را چک کنید تا به اندازه درست اضافه نمایید.

مراقب باشید که بیش از حد روغن نریزید چون باعث نشتی روغن به دیگر اجزا ماشین و آسیب زدن به آن‌ها می‌شود.

علت سیاه شدن روغن موتور

شاید تعجب کنید از این که روغن موتور ماشینتان در طی مدت زمان کوتاهی سیاه می‌شود و به فکر تغییر برند روغن موتور خود باشید.

اما خوب است بدانید به دلیل احتراقی که داخل موتور اتفاق میفتد، دوده‌ها وارد روغن موتور شده و آن را سیاه می‌کنند.

نشانه روغن موتور خوب

روغن موتوری که از کیفیت خوبی برخودارد هست، خاصیت شویندگی دارد. در نتیجه دوده‌ها و رسوبات داخل لوله‌های موتور را نیز از بین می‌برد و موجب روان شدن موتور می‌شود.

 عوامل موثر بر طول کارکرد روغن موتور

روغن‌های موتور ماشین با توجه به کیفیت، ترافیک شهری، نوع استفاده از خودرو و... دارای طول عمرهای متفاوتی هستند.

نشانه‌های زمان مناسب برای تعویض روغن خودرو

  1. کند شدن عملکرد خودرو
  2. حس تنبل شدن خودرو
  3. سر و صدای زیاد موتور
  4. روشن شدن چراغ روغن خودرو
  5. صدای تیک تیک در زمان استارت خودرو
  6. تکان‌های شدید هنگام ایستادن خودرو
  7. شتاب گیری کند

نکتاتی در مورد روغن موتور اتومبیل

  • بهتر است در زمان تعویض روغن موتور خودرو ، فیلترهای هوا نیز تعویض شوند.
  • به دلیل اهمیت روغن موتور در سلامت خودرو، هر هفته بررسی شود تا از صرف وقت و هزینه اضافی برای تعمیرات غیرضروری جلوگیری نمایید.
  • با سایش روغن موتور میان انگشتان اگر متوجه ذرات سفت و خشنی شدید، یعنی روغن موتور آلوده شده و باید تعویض شود.
  • در صورت تیرگی زیاد و یا شفاف ماندن زیاد، روغن را تعویض کنید.

نکاتی درباره روغن موتور مناسب خودرو شما

  • روغن موتورهای با سطح کارآیی کمتر اصلا نباید برای موتورهای با تکنولوژی بالاتر استفاده شوند.
  • همچنین در مورد استفاده از روغن‌ موتورهای با سطح کیفیت بالاتر برای موتورهای قدیمی نیز باید محتاط بود و تفاوت سطوح از یک درجه نباید بیشتر باشد. مخلوط کردن دو نوع روغن موتور خودرو متفاوت و یا با دو سطح کیفیت مختلف دارای پیامدهای نامشخصی است بنابراین توصیه نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

 

 

منبع: روغن موتور خودرو



:: برچسب‌ها: روغن موتور خودرو , روغن موتور ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

شمع بوش پلاتینی بر روی سر سیلندر قرار دارد. شمع‌ خودرو یکی از اجزا اساسی در فرآیند احتراق خودرو است. زمانی که سوخت خودرو به داخل سیلندر می‌رود و در آنجا با هوا مخلوط می‎‎گردد، برای آزادسازی انرژی نیاز به یک جرقه دارد. این جرقه را شمع خودرو با گرفتن ولتاژ بالا ایجاد می‌کند و سبب تولید انرژی برای قطعات مکانیکی خودرو می‌شود.
در زمان تعویض شمع باید در انتخاب شمع مناسب خودرو خود دقت کنید. چون شمع خودرو رابطه مستقیمی با میزان مصرف سوخت و شتاب ‌گیری اتومبیل دارد.

معرفی شمع پلاتینی (FR7DC)

شمع بوش (FR7DC) تولید شرکت Bosch است. در روسیه ساخته شده است که از لحاظ کیفیت بسیار مشابه محصول آلمانی است. و از کیفیت، کارایی و عمر بسیار بالایی برخوردار است. برخلاف بسیاری از شمع‌ ها که عمر جرقه زنی مفید پائینی دارند، شمع بوش پلاتینی بسیار دیرتر دچار مشکل در جرقه زنی می‌گردند.

 

ویژگی های شمع بوش پلاتینی (FR7DC)

آلیاژ این شمع، از جنس پلاتین است. نوع پایه این شمع کوتاه بوده و برای خودروهایی نظیر خودرو 405، پژو پارس، ریو و رنو L90 مناسب است.

 

مزیت های این شمع

شمع ذکر شده تولید شرکت Bosch است. در روسیه  تولید شده است. همان طور که گفته شد، شمع های خودرو روسی کیفیتی مشابه شمع خودرو آلمانی دارند. این شمع های پلاتینی بوش از کیفیت و عملکرد رضایت بخشی برخوردار هستند.

این محصول عمل جرقه زنی را را به خوبی انجام می دهد و سبب کاهش مصرف سوخت اتومبیل می گردد. همچنین به دلیل کیفیت بالا، در عمل جرقه‌ زنی، دیرتر دچار مشکل می‌گردد.

 

فروشگاه کالاپلاس ، برای انتخاب و تهیه مناسب ترین و بهترین قطعات خودرو همواره آماده مشاوره و یاری رسانی به مشتریان عزیز است. می توانید محصولات مورد نظرتان که در سایت مشاهده نمی کنید، به ما اطلاع دهید. تا آن محصول برایتان فراهم گردد.

 

منبع:  شمع بوش پلاتینی (FR7DC) مدل روسی، پایه کوتاه

 


:: برچسب‌ها: شمع بوش پلاتینی (FR7DC) مدل روسی، پایه کوتاه ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

لنت ترمز خودرو برای اکثر رانندگان جای سوال است که چه زمانی نیاز به بررسی یا تعمیر دارد‌؟ سیستم ترمز خودرو، نیروی پای راننده را توسط یک سیال به ترمزهای موجود در چرخ‌ها انتقال می‌د‌هد. قدرت پا هنگام ترمزگیری به اندازه‌ای نیست که بتواند خودرو در حال حرکت را متوقف کند. لذا مهندسین مکانیک با استفاده از قوانین مکانیک، سبب افزایش چند برابری قدرت پای راننده می‌شوند. این نیروی افزایش‌یافته، به ترمزها انتفال می‌یابد و سبب پایین آمدن سرعت و درنهایت توقف خودرو می‌گردد. همراه ما باشید تا به جواب سوال‌های در مورد لنت ترمز خود برسید. 

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

سیستم ترمز خودرو

برای پاسخ به این سوال که؛ چه زمانی لنت‌های خودرو نیاز به تعویض دارند، ابتدا باید با ساختار سیستم ترمز ماشین آشنا شویم.

ترمز خودروها به 2 نوع دیسکی و هیدرولیکی عرضه می‌شوند، که فرآیند هر دو نوع بر مبنای اصطکاک ساخته شده است.

در سیستم دیسکی؛ چرخ‌دنده‌ به تایر ماشین متصل است. هنگام فشار دادن پدال ترمز، لنت‌ها متراکم می‌شوند و با اصطکاکی که با تایر ایجاد می‌کنند باعث کم‌شدن سرعت وسیله نقیله می‌شوند. سیستم ترمز جزو شاهرگ‌های حیاتی وسیله نقلیه است که باید نسبت به آن حساس باشید. همیشه سعی کنید از قطعات با کیفیت برای اتومبیل خود استفاده نمایید.

 

لنت ترمز خودرو

لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز ماشین است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یا کاسه ترمز باعث متوقف شدن خودرو می‌شود. در گذشته در تولید لنت‌ها از آزبست استفاده می‌شد، که امروزه به خاطر سرطا‌ن‌زا بودن ممنوع شده‌اند. در عوض در حال حاضر لنت‌ها را اکثرا از جنس سرامیکی می‌سازند که عملکرد و کیفیت مطلوبی را داراست.

 

زمان تعویض لنت ترمز خودرو

لنت نو در زمان خریداری معمولا ضخامتی بین 8 الی 12 میلی‌متر دارد. هنگامی که ضخمات لنت شما به 3 میلی‌متر برسد زمان تعویض آن نیز فرا رسیده است. به طور کلی در واقع شما باید بعد از 20 تا 30 هزار‌کیلومتر به بررسی و تعویض لنت ترمز خودرو خود بپردازید. اگر شما به موقع لنت را تعویض نکنید موجب آسیب رسیدن به دیسک خودرو و خسارت‌های دیگری به خودرو می‌شوید.

 

عوامل تاثیرگذار بر روی زمان تمام شدن لنت ترمز خودرو

  1. شیوه و میزان رانندگی با اتومبیل
  2. کیفیت جاده و مسیرهای رانندگی
  3. تعداد سرنشینان و میزان بار خودرو
  4. جنس لنت ترمز مورد استفاده

نشانه های تعویض لنت های ترمز خودرو

حال از کجا بفهیم چه زمان باید لنت‌ها را تعویض کنیم. خودرو هم مانند انسان‌ها علایم بیماری را از خود نشان می‌دهد. لنت جزو شایع‌ترین دلایل کار نکردن درست و بهینه ترمز‌هاست.

 

نشانه‌های فرا رسیدن زمان تعویض لنت ترمز خودرو شامل موارد زیر است

  1. شنیدن صدای جیغ یا خر‌خر کردن ماشین در هنگام ترمز‌گیری
  2. ضعیف عمل‌کردن ترمز‌ها نسبت به حالت عادی خودرو
  3. روشن شدن چراغ لنت در پشت آمپر
  4. روشن شدن چراغ ترمز دستی
  5. ضربه زدن خودرو در هنگام ترمز‌گیری یا تمایل به کشیده شدن به یک سمت
  6. کم شدن روغن‌ترمز به دلیل رفتن به جای خالی ناشی از تمام شدن لنت

نحوه هشدار تعویضزلنت ترمز در خودروهای جدید

خودروهای امروزی که دارای سیستم ABS نیز هستند، زمان تعویض لنت ترمزها را به وسیله یک سیستم هشدار به راننده اطلاع داده می‌شود. شیوه آن به این صورت است که این خودروها در همه لنت‌های ترمز خود از یک برق مثبت بهره می‌برند. هنگام اتمام لنت، این برق مثبت به دیسک برخورد می‌کند. با برقراری این اتصال چراغ چک ترمز اتومبیل به سرعت روشن می‌گردد و زمان تعویض لنت فرا می‌رسد.

 

ترمز ABS

خودروهایی که تکنولوژی ABS دارند، در سرعت‌های بالا از روش متفاوتی برای توقف هر چه سریع‌تر اتومبیل بهره می‌گیرند. این سیستم ترمز خودرو را به طور متناوب و با سرعت بالا قطع و وصل می‌کند. به همین دلیل خودرو سریع‌تر از حالت معمول می‌ایستد و از سر خوردن ماشین نیز جلوگیری می‎کند. سیستم ABS می‌تواند از بسیاری تصادفات پیشگیری کند یا خسارات را به حداقل برساند. به علت مدل طراحی این ترمز، هنگام ترمزگیری‌های شدید، شاهد صدا و لرزش خودرو خواهیم بود که کاملا طبیعی است.

 

آسیب دیدگی دیسک خودرو

همان طور که گفته شد نادیده گرفتن نشانه‌های خرابی و اتمام لنت‌های خودرو، موجب آسیب‌دیدن دیسک چرخ‌ها می‌گردد. از نشانه‌های این مشکل به آخر رسیدن پدال گاز و کشیده‌شدن خودرو به اطراف است. 

 

کشیده شدن فرمان در هنگام ترمز گیری

اگر در هنگام ترمزگیری متوجه شدید خودرو شما به سمتی کشیده می‌شود، دلیل آن نامساوی بودن قدرت ترمزگیری در چرخ‌های راست و چپ ماشین در محور جلو یا عقب ماشین است‌. که این موضوع ممکن است به دلیل چرب شدن دیسک یکی از چرخ‌ها باشد که به دلیل نبود اصطکاک کافی از قدرت ترمزگیری چرخ کاسته است‌. یا ممکن است سیستم انتقال روغن به یکی از چرخه‌ها گرفته باشد. یکی از دلایل دیگر نیز خراب شدن پیستون درسیلندر یکی از چرخ‌ها می‌تواند باشد.

 

نکات مهم

در مجموع شما می‌توانید با شناخت سیستم ترمز خودرو و توجه کردن به علائم و نشانه‌هایی که خوردو از خود نشان می‌دهد از به وجود آمدن مشکلات بزرگ‌تر جلوگیری کنید.

این نکته هم مد نطر داشته باشید که بعد از تعویض ترمز، مدتی زمان لازم است تا لنت نو جا بیفتد. در این مدت با سرعت بالا رانندگی نکنید که نیاز به ترمزگیری شدید نداشته باشید.

نکته مهم آخر این است که لنت های جلو زودتر از لنت‌های عقب نیاز به تعویض دارند.

 

در آخر امیدواریم توانسته باشیم به شما کمکی در جهت بهبود سطح آگاهی شما در مورد سیستم ترمز و بخصوص لنت های ترمز کرده باشیم.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

منبع: لنت ترمز خودرو



:: برچسب‌ها: لنت ترمز خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته است.

 

توضیحات

 

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته است.

 

منبع: کیت روشنایی خوردو



:: برچسب‌ها: کیت روشنایی خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()