نوشته شده توسط : پریا عبدی

دلایل زیادی وجود دارد که شما نگران زنگ زدگی خودرو خود باشید. برای مثل اگر تمایل به فروش خودرو خود دارید، وجود لک و زنگ‌زدگی از قیمت خودرو کم می‌کند. یا اگر تمایل به فروش ماشین نداشته باشید ماشینی با ظاهر زیبا را ترجیح می‌دهید. زنگ زدگی خودرو علل‌های مختلفی دارد از جمله زندگی در مناطق مرطوب یا وجود آلودگی و... در ادامه به تفصیل در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

یشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 

منبع: زنگ زدگی خودرو

زنگ زدگی خودرو چیست؟

زنگ‌زدن، به اکسیداسیون آهن اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر زنگ‌زدگی، نتیجه انجام واکنش‌های شیمیایی در آهن در حضور آب و اکسیژن است که منجر به ایجاد اکسید قرمز می‌گردد. اگر زنگ زدگی خودرو به موقع رفع نشود، ممکن است به تمام بدنه پیش‌روی کند. در صورتی که این حفره‌های زنگ‌زده ترمیم نشوند، حتی ممکن ‌است استحکام شاسی را  از بین‌ببرند. اما با مراقبت از بدنه و اقدام به موقع از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

 

از عواملی که باعث زنگ زدگی خودرو بدنه می‌شود 

  1. کثیفی و آلودگی

    گرچه کثیفی به طور مستقیم باعث زنگ‌زدگی خودرو نمی‌شود، اما می‌تواند به مرور زمان باعث خوردگی کاهش مقاومت بدنه مقابل زنگ‌زدگی می‌گردد. فضولات پرندگان و ریختن بنزین بر روی بدنه از جمله این موارد هستند. که به مرور زمان پوشش شفاف و رنگ را از بین‌برده و فلز زیر آن را در برابر زنگ‌زدگی آسیب‌پذیر می‌کنند.

  2. زندگی در مناطق با رطوبت بالا

    از عوامل دیگر زنگ زدگی خودرو، رانندگی در مناطق مرطوب است. در این مناطق به علت رطوبت بالا، زدگی‌های بدنه و خراش‌ها بعد از مدتی عمیق و پوسیده می‌شود.

مواردی برای پیشگیری از زنگ زدگی خودرو 

  1. خودرو را هر چند هفته یکبار بشویید تا شن و کثیفی نتواند روی رنگ ساییده شود.
  2. فضولات پرندگان و بنزین می‌تواند باعث خوردگی‌رنگ شود، پس اگر هرکدام از آن‌ها روی خودرو ریخت فورا آن را بشویید.
  3. اگر در جایی زندگی می‌کنید که زمستان‌های پربرفی دارد یا در منطقه‌ای هستید که نمک و رسوبات به زیر خودرو پاشیده می‌شود. زیر خودرو را به طور مرتب بشویید و نگذارید این مواد به مدت طولانی روی آن باقی بماند.

نکاتی در رابطه با شست‌وشو ماشین

دقت کنید بعد از شستشو ،مواد شوینده بر روی خودرو باقی نماند. این امر می‌تواند عمر رنگ را کم کند.

هیچ‌گاه خودرو را زیر نور مستقیم آفتاب نشویید. چون باعث می‌شود موادشوینده سریع‌تر روی رنگ خشک شود. می‌توانید موادشوینده را کم‌کم روی خودرو برزید. به‌طور مثال می‌توانید از کاپوت شروع کنید و وقتی این قسمت را شستید به سراغ بخش‌دیگر بروید. موادشوینده‌ای که روی بدنه خشک می‌شوند باعث می‌شوند که رنگ خودرو کدر به نظر برسد.

واکس بدنه 

حداقل دوبار در سال به بدنه‌ی خودرو واکس براق‌کننده بزنید. وظیفه واکس فقط براق‌کردن خودرو نیست. بلکه بدنه آن را از صدمات و رنگ‌رفتگی محافظت می‌کند. واکس یک لایه‌ بر روی بدنه تشکیل می‌شود و احتمال زنگ زدگی خودرو کاهش می‌یابد.

مزایای واکس بدنه خودرو

  1.  واکس باعث دفع آب شده و یک لایه‌ی محافظتی دیگر برای رنگ ایجاد می‌کند.
  2. واکس از بین رفتن رنگ خودرو در اثر تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری می‌کند.

نحوه استفاده از واکس خودرو

  1. ابتدا ماشین خود را کامل از آلودگی‌ها پاک کنید. همیشه از مواد شوینده کارواش برای شستشو استفاده کنید نه محلول‌ها و شوینده‌های ظرف‌شویی یا لباس‌شویی، چرا که این مواد موجب آسیب به خودرو می‌شوند.
  2. مرحله بعدی اسپری واکس خودرو می‌باشد. این کار را در سایه و پس از خشک‌شدن کامل بدنه انجام دهید. نکته مهم در اسپری واکس خودرو، زمانبر بودن آن است.
  3.  سپس از لایه نازکی از واکس استفاده کنید. اینکار را توسط یک پد نرم و لطیف روی سطح بدنه خودرو انجام دهید. مازاد واکس باقی‌مانده را کاملاً پاک کنید. در صورت نداشتن وقت کافی می‌توانید از کارواش‌های اتوماتیک بهره‌ بگیرید.

راهکار در مقابله زنگ زدگی خودرو

زنگ زدگی خفیف یا کم

اگر در خودرو زنگ‌زدگی مشاهده کردید، باید از گسترش آن جلوگیری کنید. پیشنهاد اول ما مراجعه به متخصص (نقاش ) خودرو و در صورت عدم دسترسی به فرد متخصص مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه از بین بردن زنگ زدگی خفیف

  1. با یک سنباده‌ی نرم شروع کنید فقط زنگ را پاک کنید. مراقب باشید به رنگ اطراف زنگ‌زدگی آسیب نرسانید.
  2. بعد از پاک‌کردن زنگ، از محلول ضد‌زنگ برای جلوگیری از گسترش زنگ استفاده کنید.
  3. ضدزنگ‌ها همراه یک برس به فروش می‌رسند. برس را در محلول ضدزنگ فرو برده و یک لایه‌ی نازک روی قسمت زنگ‌زده بزنید.
  4. اگر برس ندارید از گوش پاک‌کن و یا دستمال استفاده کنید.
    ( محلول ضد زنگ را می‌توانید در اکثر فروشگاه‌های لوازم خودرو پیدا کنید.)
  5. بر‌اساس نوع محلول ضدزنگ و محیط، خشک‌شدن کامل ضدزنگ ممکن است تا چند ساعت طول بکشد. مدت زمان خشک شدن ضد‌زنگ روی بطری درج می‌گردد.
  6. روی محلول ضدزنگ خشک‌شده را توسط یک برس اپلیکاتور کوچک بتونه‌کاری کنید. بتونه باید نازک باشد اما نه به اندازه‌ای که فلز از زیر آن پیدا باشد.
  7. می‌توانید آن قسمت را رنگ بزنید. حتما در انتخاب رنگ دقت کنید که مطابق با بدنه باشد.

روش انتخاب رنگ خودرو برای از بین بردن زنگ زدگی

بسیاری از سازندگان بر اساس شماره‌ی VIN خودرو شما، یک بطری رنگ نمونه به شما می‌دهند. همچنین در بسیاری از خودروها، کدرنگ کنار شماره‌ی VIN روی یک پلاک در درب راننده حک شده است. از آن کدرنگ جهت خریداری رنگ مطابق خودرو خود استفاده کنید.

زنگ‌زدگی شدید یا عمیق

در صورت زنگ‌زدگی‌ شدید که نزدیک پوسیدگی بدنه است با روش برداشتن، محل زنگ‌زده باید ترمیم گردد. ابتدا آن قسمت توسط تعمیرکار ساییده و جدا می‌شود. سپس با استفاده از محلول‌پرکننده و سخت‌کننده (هاردنر و فایبر گلاس) ترمیم می‌گردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

 

منبع: زنگ زدگی خودرو



:: برچسب‌ها: زنگ زدگی خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته است.

 

 

  • توضیحات
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصدگذشته است.
منبع: خفه کن 200


:: برچسب‌ها: خفه کن 200 ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

در گذشته چیزی به نام کارت سوخت خودرو وجود نداشت و افراد بعد از زدن هر مقدار سوخت، هزینه آن را پرداخت می‌کردند. اما امروزه استفاده از کارت سوخت برای همه خودروها اجباری شده است. به همین دلیل باید از کارت سوخت شخصی خود در جایگاه‌ها استفاده کنید.

 

منبع: استعلام کارت سوخت  

کارت سوخت خودرو

با افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن، افراد زیادی از جمله رانندگان تاکسی، رانندگان وانت و سایر مشاغلی که با خودرو و بنزین سر و کار دارند، بیشترین آسیب را از افزایش قیمت و سهمیه بندی می‌بینند که با اختصاص سهمیه ویژه برای این افراد این مشکل برطرف می‌گردد. افزایش قیمت دلار، کشمکش‌های سیاسی و... همه در افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن نقش داشتند. از طرفی برای کاهش قاچاق بنزین و سوخت، سهمیه‌بندی و صدور کارت سوخت می‌تواند مؤثر واقع شود.

اجباری شدن استفاده از کارت سوخت

از 22 مرداد 1398 استفاده از کارت سوخت شخصی در کلانشهرها اجباری شد. در سایر شهرستان‌ها بعد از اطمینان در مورد این موضوع که همه خودروها کارت سوخت شخصی خود را دارند، انجام آن اجباری شده است. این مهم باعث شده که سوخت گیری در تمام شهرها تنها با کارت سوخت شخصی امکانپذیر باشد.

البته در سال 94 داستان سهمیه بندی بنزین به پایان رسید و بنزین روی هزار تومان تک نرخی شده بود. این مهم باعث شد که دیگر نیازی به استفاده از کارت سوخت نباشد. اما مسئولان طی بررسی‌هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که تنها راه حل جلوگیری از هدر رفت و قاچاق بنزین، استفاده از کارت سوخت شخصی است. بنابراین وجود کارت سوخت خودرو و استفاده از آن الزامی خواهد بود.

ثبت نام کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت

  • ثبت نام و دریافت کارت سوخت خودرو به دو روش انجام می‌شود. افرادی که کارت سوخت ندارند می‌توانند برای ثبت نام به سامانه درگاه ملی خدمات دولت همراه مراجعه کرده و یا اینکه به اپلیکیشنی که در این رابطه طراحی شده، به نام «خدمات دولت» را نصب و ثبت نام خود را انجام دهند.
  • روش حضوری نیز به این صورت است که مالکان خودرو باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

این مهم برای موتورسیکلت‌ها نیز اجباری است و اگر آن‌ها کارت سوخت ندارند و یا برای مدت‌ها آن را کنار گذاشته‌اند بهتر است که برای دریافت کارت سوخت اصلی و یا المثنی آن سریع اقدام کنند.

دریافت المثنی کارت سوخت

برای این امر هم باید به سایت مورد نظر و یا دفاتر پلیس +10 محل سکونت خود مراجعه کرده و برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام نمایید.

مدارک اشخاص حقیقی برای دریافت کارت سوخت المثنی

مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه است.

مدارک اشخاص حقوقی برای دریافت کارت سوخت المثنی

معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده مورد نیاز است.

نکات مهم در خصوص دریافت کارت سوخت خودرو

1- باید در مراحل ثبت نام حتماً شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و شماره تلفن وارد شده نیز باید به نام مالک خودرو باشد.

2- کد ملی خود را با دقت بالایی وارد کنید. اگر کد ملی خود را درست وارد کرده باشید، سایر اطلاعات مالک به صورت خودکار نمایش داده می‌شود.

3- یکسری از اطلاعات مهم از جمله شماره کارت (برای کارت ماشین‌های قدیمی هشت رقمی و برای کارت ماشین‌های جدید نه رقمی)  مندرج در ذیل بارکد پشت کارت ماشین و یا شماره VIN خودرو و یا موتور سیکلت است. شماره VIN خودرو شماره ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو که با IR شروع می‌شود. شماره VIN و یا شماره کارت ماشین در استعلام خودرو هم کاربرد دارد.

4- در فرآیند ثبت نام باید شماره کارت وارد کنید. دقت داشته باشید که شماره کارتی را وارد کنید که بعداً آن را به یاد بیاورید.

5- اگر فردی چندین دستگاه خودرو دارد برای هر کدام باید کارت سوخت جدایی بگیرد و همچنین مراحل ثبت را برای هر کدام جدا طی کند. البته در آینده کارت‌های بانکی می‌توانند به عنوان کارت سوخت خودرو مورد استفاده قرار بگیرند.

نحوه پیگیری کارت سوخت خودرو

در صورتی که می‌خواهید مشکلات احتمالی پیش آمده را حل کرده و یا پیگیری کنید که کارت سوخت ثبت نامی شما در چه وضعیتی قرار دارد به درگاه mob.gov.ir مراجعه کنید. البته شماره تلفنی نیز در این رابطه وجود دارد که می‌توانید با آن تماس بگیرد، شماره با شماره ۰۹۶۲۷ برای پیگیری وضعیت کارت سوخت خودرو شما ایجاد شده است.

فراموشی رمز کارت سوخت و بازیابی آن

رمز کارت سوخت خودرو افراد 4 رقم آخر کد ملی‌شان است. اما اگر چهار رقم آخر را وارد کردید و نتوانستید که کارت خود را مورد استفاده قرار دهید، بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

1-  کارت خود را در کارت خوان قرار دهید.

2- با مشاهده پیام رمز را وارد کنید و در نمایشگر بلافاصله کلید را فشار دهید.

3- با مشاهده پیام عملیات تغییر رمز – رمز را وارد نمائید در نمایشگر رمز خود را وارد کنید.

4- با مشاهده پیام آیا می‌خواهید رمز شما حذف گردد، در نمایشگر بلافاصله کلید سبز (تائید) را فشار دهید.

5- با مشاهده پیام رمز با موفقیت حذف گردید لطفا صبر کنید … در نمایشگر رمز حذف شده است و می‌توانید با کمی صبر سوخت گیری را ادامه دهید.

سؤالات متداول در خصوص کارت سوخت خودرو

کارت سوخت خودروهایی که تازه پلاک شده‌اند چه خواهد شد؟

خوشبختانه خودروهایی که تازه پلاک شده‌اند، کارت سوخت دارند و مالک باید برای اینکه کارت سوخت خود را بگیرد به دفاتر پست مراجعه کند.

آن‌هایی که موتورسیکلت و یا خودروشان قولنامه‌ای است چه کاری باید انجام دهند؟

مالکان این دستگاه‌های حمل و نقل می‌توانند به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و بعد از اینکه اسناد قطعی نقل و انتقال را ارائه دادند می‌توانند تقاضای خود را ثبت کرده و کارت سوخت جدید خود را بگیرند.

شما در هر جایی که هستید می توانید برای تامین قطعات و لوازم یدکی خودرو خود از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کلاپلاس بهرمند شوید.

 

 

 

 

منبع: استعلام کارت سوخت  



:: برچسب‌ها: کارت سوخت خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

شاید قبلا داشتن معاینه فنی خودرو چندان اهمیتی نداشت. اما امروزه با توجه به گسترش شهرها، افزایش تعداد خودروها و بالا رفتن آلودگی هوا، معاینه‌فنی برای هر خودرویی لازم و ضروری است. از این رو برای اینکه معاینه‌فنی خود را به راحتی بگیرید باید نسبت به شرایط و مراحلش آگاهی لازم را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط و مراحل لازم جهت دریافت این گواهی نامه را به طور کامل بشناسید.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 

منبع: معاینه فنی خودرو

معاینه فنی خودرو چه زمانی باید دریافت شود؟

گواهی معاینه فنی در واقع همیشه باید همراه رانندگان باشد. اما گاهی وجود آن ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. مثل زمان‌هایی که آلودگی هوا تشدید شده و قانون در مورد خودروهایی که معاینه فنی ندارد سختگیرانه‌تر عمل می کند. داشتن معاینه فنی زمان خرید و فروش ماشین نیز اهمیت زیادی دارد.

معاینه فنی خودرو

شاید برای شمایی که هنوز خودرو ندارید جای سؤال باشد که معاینه فنی چیست و چرا انجام می‌شود؟ باید بگوییم که معاینه‌فنی خودرو به یکسری از آزمایشات فنی گفته می‌شود که سلامت و کارایی قطعات خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وقتی خودرو مورد معاینه فنی قرار می‌گیرد یک مدرک به راننده به عنوان گواهی معاینه فنی داده می‌شود. این گواهی نشان می‌دهد که خودرو فرد مشکلی ندارد. رانندگان باید این گواهی را همراه خود داشته باشند، در غیر این صورت اگر خودرو آن‌ها به هر دلیل توقیف شود و گواهی معاینه فنی به همراه نداشته باشند، طبق قانون جریمه خواهند شد.

خودروهایی که باید معاینه فنی داشته باشند

برای همه خودروها داشتن معاینه فنی لازم و ضروری است، حتی برای موتورسیکلت‌ها داشتن آن لازم است. از این رو تمام خودروهایی که در داخل تولید می‌شود و یا خودروهای خارجی و وارداتی باید معاینه‌فنی داشته باشند، اما به شرطی که بیش از 4 سال از ساخت آن‌ها گذشته باشد. موارد زیر نشان می‌دهد که در سال 98 چه خودروهایی نیازمند دریافت معاینه‌فنی هستند.

  • خودروهای داخلی تولید سال 1393 و قبل از آن
  • خودروهای وارداتی تولید سال 2015 و قبل از آن
  • خودروهای عمومی تولید سال 1396 و قبل از آن

جریمه نداشتن معاینه فنی خودرو

اگر رانندگان گواهی معاینه‌فنی را نداشته باشند، بعد از هر بار ثبت جریمه، مبلغی در حدود 50 هزار تومان باید پرداخت کنند. به علاوه داشتن برگه معاینه فنی یکی از ملزومات اساسی برای تعویض پلاک است. اگر آن را نداشته باشید نمی‌توانید پلاک جدید را دریافت کنید و به مشکل برخواهید خورد.

اهمیت استعلام معاینه فنی خودرو

اگر شما قصد خرید خودرو دست دوم را دارید باید گواهی معاینه فنی آن را استعلام کنید. گواهی معاینه فنی در واقع ضمانت خودرویی است که قصد خرید آن را دارید. وقتی گواهی معاینه فنی را استعلام کنید متوجه می‌شوید که آخرین بار چه زمانی خودرو تست شده و مشکلاتش مورد بررسی قرار گرفته است. از این رو از مشکلات احتمالی آینده نیز جلوگیری خواهید کرد.

نحوه استعلام معاینه فنی خودرو

سامانه‌ای به نام سیمفا به آدرس symfa.ir وجود دارد که شما می‌توانید به صورت الکترونیکی معاینه فنی خودرو خود را استعلام کنید. این سامانه یکپارچه، معاینه خودرو را برای افراد ساده کرده است. می‌توانید با مراجعه به سایت بالا وارد بخش استعلام معاینه فنی شوید و کار خود را به راحتی انجام دهید.

این سایت اطلاعات ارزشمندی را در مورد مراکز معاینه فنی در سراسر ایران، نحوه گزارش تخلفات مراکز معاینه‌فنی و اطلاعیه‌های مرتبط با معاینه‌فنی خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این سایت شما با استفاده از پلاک خودرو و وارد کردن شماره Vin خودرو خود می‌توانید به راحتی استعلام معاینه‌فنی خودرو خود را انجام دهید.

آدرس مراکز معاینه فنی

برای به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد آدرس مراکز مورد نظر با شماره 96006000 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از ساعت انتظار مراکز معاینه فنی عدد “1” را به سامانه 2000112 ارسال کنید. نتیجه پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای معاینه فنی خودرو

شما برای اینکه بتوانید معاینه‌فنی خودرو خود را انجام دهید به کارت خودرو و یا برگ سبز آن نیازمند هستید.

نوبت دهی برای معاینه فنی

متأسفانه فقط در تهران امکان نوبت‌دهی اینترنتی برای معاینه‌فنی خودرو وجود دارد. از این رو شهروندان تهرانی می‌توانند برای دریافت نوبت برای معاینه‌فنی خودرو خود به سایت  inspection.tehran.ir مراجعه کرده و نوبت بگیرند.

مراحل اخذ معاینه فنی خودرو

مراحلی را که باید برای گرفتن گواهی معاینه‌فنی خودرو خود طی کنید را به طور خلاصه شرح داده‌ایم.

پذیرش خودرو

در این مرحله اطلاعات خودرو شما توسط یک دوربین پلاک خوان ثبت می‌شود. در سال 98 به تصویب رسید که باید مبلغی در حدود 37 هزار تومان را برای پذیرش خودرو پرداخت کنید.

بررسی شکل و ظاهر خودرو

وقتی اطلاعات خودرو خود شما ثبت شد، حالا ظاهر خودرو شما مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. از این رو اگر تجهیزاتی اضافی در خودرو شما وجود داشته باشد که به آن اضافه کرده باشید، معاینه‌فنی خودروتان مردود خواهد شد. موارد زیر در معاینه ظاهری خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • سالم بودن شیشه‌ها و آینه‌ها
  • سالم بودن چراغ‌ها
  • وضعیت لاستیک‌ها
  • داشتن کمربند ایمنی و بوق
  • بررسی دود خروجی از اگزوز خودرو و نداشتن روغن‌سوزی
  • استاندارد بودن ظاهر خودرو

تست آلایندگی خودرو

در این مرحله خودرو شما از نظر آلایندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل میزان خروجی دود از اگزوز مورد تحلیل قرار می‌گیرد. اگر از حالت استاندارد خارج بود مردود شناخته شده و شما باید برای رفع آن اقدام کنید.

بررسی چراغ‌های خودرو

چراغ‌های جلو و عقب خودرو توسط کارشناس مورد تست و بررسی قرار می‌گیرند. این کار توسط رایانه صورت می‌گیرد و انحراف نورهای خودرو نیز به صورت جدی بررسی می‌شود.

تست لغزش

خودرو یک کیلومتر راه را طی می‌کند تا کارشناس بتواند میزان استاندارد لغزش خودرو را مورد بررسی قرار دهد.

کمک فنر

تست کمک فنر در معاینه فنی خودرو بسیار مهم است. چون بیشتر تصادفات رانندگی در کشور به همین دلیل اتفاق می‌افتند، این معاینه توسط کارشناس به صورت دقیق و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

بررسی ترمزها

ترمزها به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند. به خصوص شتاب آن‌ها و سرعت اعمال ترمز نیز به دقت تست شده و نتیجه توسط کارشناس بررسی می‌شود. در این مرحله هر دو ترمز خودرو هم دستی و هم اصلی مورد تست قرار می‌گیرد.

صدور گواهی

بعد از اینکه همه این مراحل طی شد و کارشناسان تأیید کردند که خودرو مشکلی ندارد، گواهی تأیید معاینه‌فنی خودرو برای فرد صادر می‌شود. از این رو اگر ماشین در هر یک از مراحل مشکلی وجود داشته باشد، مراتب به صاحب خودرو اعلام شده و وی باید برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهد.

آن دسته از خودروهایی که مردود شده‌اند، اگر در ظرف مدت 15 روز بتوانند عیوب خودرو را رفع کنند، می‌توانند بدون نوبت دوباره معاینه شوند و تست‌های لازم روی خودروشان انجام شود.

هزینه دریافت گواهی معاینه فنی خودرو

هزینه‌های پرداخت شده برای دریافت گواهی معاینه‌فنی خودرو به شرح زیر است:

  • معاینه‌فنی خودرو سبک عادی (معمولی-برتر): 37 هزار تومان
  • معاینه‌فنی خودرو گازسوز: 59 هزار تومان
  • معاینه‌فنی خودرو سنگین گازوئیلی: 59 هزار تومان
  • معاینه‌فنی خودرو سنگین گازسوز: 79 هزار تومان
  • تست مجدد در صورت مردودی: 5 هزار تومان

سؤالات متداول در خصوص شرایط و مراحل معاینه فنی خودرو

اگر خودرو دچار ایراد بود هزینه تعمیر را چه کسی باید بپردازد؟

اگر خودرو شما در هر یک از مراحل معاینه ایراد داشت، شما باید شخصاً هزینه تعمیر آن را بپردازید و در صورتی که بخواهید دو مرتبه خودرو را مورد آزمایش قرار دهید باید مبلغ 5 هزار تومان پرداخت کنید.

اگر خودرو معاینه فنی نداشته باشد جریمه می‌شود؟

اگر در شهر تردد کنید دوربین‌های سطح شهر روزی ۵۰ هزار تومان شما را جریمه می‌کنند لذا سریعاً برای دریافت معاینه فنی اقدام کنید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

 

منبع: معاینه فنی خودرو



:: برچسب‌ها: معاینه فنی خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

شمع دیامکس ایریدیومیDG7016 ، یک شمع ایریدیومی است. این شمع از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین شمع دیامکس ایریدیومی ، دارای پایه بلند است.

 

ویژگی های شمع دیامکس ایریدیومیDG7016

این شمع دارای کیفیت بالایی است و کارایی مطلوبی دارد. این شمع از مصرف زیاد سوخت به وسیله عملکرد جرقه زنی دقیق خود، جلوگیری می کنند. شمع ایریدیومی دیامکس دارای عمر مفید طولانی است. همچنین دارای قیمت مناسبی است.

 

شرکت قطعات شمع دیامکس ایریدیومیDG7016

شرکت دیامکس که سازنده  شمع دیامکس ایریدیومیDG7016 است. شرکتی با 20 سال سابقه درخشان در زمینه تامین قطعات شرکت‌‌های خودروسازی اروپا است. که این شرکت قطعات باکیفیت بالا را با همکاری تامیین کنندگان اروپایی پخش می‌کند.

 

هدف و شعار شرکت دیامکس

هدف شرکت دیامکس که در شهر پاریس واقع شده است، توزیع قطعاتی با کیفیت بالا همراه گارانتی به منظور جلب خرسندی کامل مشتریانش است. به طوری که شعار خود را کیفیت بالاتر و عمر بیشتر انتخاب کرده است. همچنین دارای 7هزار قطعه خودرو در کاتالوگ خود است.

 

فزوشگاه اینترنتی کالاپلاس

فروشگاه اینترنتی کالاپلاس، برای انتخاب و تهیه مناسب ترین و بهترین قطعات خودرو، همواره آماده مشاوره و یاری رسانی به مشتریان عزیز است. می توانید محصولات مورد نظرتان که در سایت مشاهده نمی کنید، به ما اطلاع دهید. تا آن محصول را برایتان فراهم کنیم.

همچنین بر اساس درخواست شما همراهان گرامی، محصولات مورد تقاضا شما را بر روی سایت قرار می دهیم. فروشگاه اینترنتی کالا پلاس، با حذف واسطه ها بهترین محصول را با نازل ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

کالاپلاس همچنین، کار سخت و زمان بر پیدا کردن قطعه مورد نظر و مقایسه کردن آن از نظر کیفیت و قیمت با مارک های مختلف محصول مد نظرتان انجام می دهد. به صورتی که دیگر هنگام خرید قطعه سردرگم نمی شوید حتی از آن لذت هم می برید. و می توانید معلومات خود را درباره نگهداری و تعمیر خودرو با مطالعه مقاله های مختلف مجله خودرو کالاپلاس بالا ببرید.

 

منبع : شمع دیامکس ایریدیومیDG7016 پایه بلند



:: برچسب‌ها: شمع دیامکس ایریدیومیDG7016 پایه بلند ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

دنا بعد از سمند، رانا و تیبا در سال 1393 (بعد از دو سال تاخیر از زمان اعلام شده) شروع به تولید شد. این خودرو بر اساس پلتفرم سمند و در واقع پژو405 قدیمی ساخته شده است. در بین خودروهای ایرانی دنا در دسته محبوب ها قرار می گیرد. اما با وجود باز طراحی ها و بهبود نقص های خودروهای پیشین هنوز هم نتوانسته سطح انتظارات مصرف کنندگان را برآورده کند. شاید به این خاطر که رقبای خارجی مثل هیوندا که قدمتی کمتر از شرکت ایران خودرو دارند، محصولاتی غیر قابل مقایسه با محصولات ایرانی ارائه می دهند. نسخه اولیه دنا به منظور جایگزینی برای سمند ارائه شد، اما در نهایت به عنوان محصولی مجزا در کنار سمند و دیگر خودروهای این شرکت ارائه شد. سپس دنا پلاس بعد از اضافه شدن آپشن ها و اصلاحات دنا در کنار سایر محصولات عرضه شد.

منبع : خودرو دنا

 

مشخصات دنا

هر خودرویی از سه منظر (فنی، سوخت و تجهیزات و امکانات) برای خریدار اهمیت داشته و مورد ارزیابی قرار می گیرد. خودروهای ایرانی با وجود قابل مقایسه نبودن با همتایان خارجی خود در سال های اخیر توانسته اند با طراحی های جدید بخش بزرگی از بازار داخلی و بخشی از بازار خارجی را به خود اختصاص دهند. در ادامه به بررسی مشخصات فنی دنا با موتور ef7 با تنفس طبیعی پرداخته ایم.

مشخصات فنی دنا

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ
حچم موتور 1646 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 157 نیوتن متر در  4500 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 13.5 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلو متر در ساعت
وزن 1258
اندازه (میلی متر) 4559 طول – 1720 عرض – 1460 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2671 میلی متر
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) 500

مصرف سوخت بر اساس استانداردها

نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان 95
مصرف سوخت خارج از شهر 6.2 (lit/100km)
مصرف سوخت ترکیبی 7.74 (lit/100km)
حجم باک 60 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 4
میزان تولید CO2 _
استاندارد امنیت _

تجهیزات و امکانات

این بخش نزد مصرف کنندگان بیشترین کاربرد را دارد. از این رو خودروسازان ایرانی با کم و زیاد کردن تجهیزات و امکانات خودرو این امکان را برای مصرف کننده فراهم کرده اند تا هزینه ای متناسب با نیازش پرداخت کند. مدل های مختلف پراید و پژو 206 گویای این مساله هستند. از جمله تجهیزات گفتنی در دنا عبارتند از:

  • ترمز ضد قفل ABS و EBD _ ترمز جلو و عقب هر دو دیسکی
  • دارای کیسه هوا برای راننده و سرنشین
  • سیستم صوتی مجهز به مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری- قابل استفاده از سیستم رهیاب_ دارای کلیدهای کنترلی صوتی بر روی فرمان _ دارای هندز فری موبایل
  • فرمان هیدرولیک و دارای کروز کنترل
  • دریچه هوا و تهویه برای سرنشینان عقب
  • چراغ مه شکن جلو و عقب
  • آینه های جانبی برقی
  • شیشه بالا برقی بر هر چهار در
  • شیشه های UV دار (ضد اشعه مضر خورشید)
  • هشدار دهنده موانع عقب
  • سیستم کنترل بخار بنزین
  • امکان نصب صندلی کودک بر صندلی های عقب
  • تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل
  • تودوزی مخمل و مبله
  • مصرف بنزین پایین

نقاط ضعف طبق نظرات مصرف کنندگان

  • قیمت بالا در مقایسه با کیفیت ارائه
  • خشکی کمک ها
  • حساسیت زیاد موتور به مقدار روغن (نباید کمتر از 4.5 لیتر شود)
  • سر و صدا در سرعت بالا
  • نیاز به تعویض لنت ها بلافاصله بعد از تحویل
  • کوچکی اتاق برای سرنشینان عقب
  • نیاز به تعویض روغن و شمع موتور در فاصله زمانی کوتاه تر

مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار

رقیب چینی دنا، ام وی ام 550 هست. با وجود اینکه این خودرو از کیفیت و عملکرد بهتری برخوردار است، اما مصرف کنندگان به دلیل قیمت بالا و دشواری در خرید و فروش ام وی ام 550 همچنان دنا را ترجیح می دهند. در نهایت باید بدانید که این خودرو نسل بعدی سمند بوده و نقاط مشترک زیادی با اجداد خود دارد. پس اگر از سمند رضایت داشتید می توانید با راندن دنا سفری لذت بخش تر را تجربه کنید.

 

منبع : خودرو دنا



:: برچسب‌ها: خودرو دنا ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

شمع خودرو بوش آلمانی Platinum2X سوزنی ، دارای سوزن الکترودی از جنس پلاتین خالصی است. که سبب دو برابر شدن عمر مفید آن نسبت به شمع ‌های الکترودی ساده‌ شده است. همچنین سوزن شمع خودرو بوش آلمانی Platinum2X ، دارای قطری برابر 0.6mm است.

 

نحوه جلوگیری از گریپاژ کردن شمع خودرو بوش آلمانی Platinum2X سوزنی

در شمع خودرو بوش آلمانی Platinum2X سوزنی ، برای پیشگیری از گریپاژ زود هنگام شمع درون سیلندر از آلیاژ نیکل برای آبکاری این محصول به کار رفته است. همچنین بهره بردن از آبکاری با آلیاژ نیکل و واشر، مانع از نشست کردن هوا از محفظه سیلندر می ‌گردد.

 

راه حل پیشگیری از قطع شدن شمع  Platinum2X

در این محصول برای پیشگیری از قطع شدن شمع، از چندین لایه چینی آلومینیم سیلیکات به صورت شیار دارد بهره برده اند.

 

ویژگی‌ های هسته مسی شمع خودرو بوش آلمانی Platinum2X

آلیاژ مس بکار رفته در هسته این شمع، به عنوان یک تبادل کننده حرارت عمل می ‌کند. این امر باعث می‌گردد دمای شمع در محدوده مناسب ثابت گردد. همچنین از احتراق زود هنگام، کربن گرفتن یا سیاه شدن شمع جلوگیری می ‌کند.‌

 

مزیت های شمع  Platinum2X

این شمع دارای کیفیت بالا و عملکرد بسیار مطلوبی است که سبب رضایت مشتریان گردیده است. شمع Platinum2X باعث استارت زدن سریع خودرو می شود. همچنین این شمع جرقه زنی بسیار خوبی دارد به طوری که سبب کاهش مصرف سوخت می شود.

 

فروشگاه اینترنتی آنلاین کالاپلاس، برای انتخاب و تهیه مناسب ترین و بهترین قطعات خودرو، همواره آماده مشاوره و یاری رسانی به مشتریان عزیز است. می توانید محصولات مورد نظرتان که در سایت مشاهده نمی کنید، به ما اطلاع دهید. تا آن محصول را برایتان فراهم کنیم. همچنین بر اساس درخواست شما همراهان گرامی، محصولات مورد تقاضا شما را بر روی سایت قرار می دهیم. فروشگاه کالا پلاس، با حذف واسطه ها بهترین محصول را با نازل ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

 

منبع : شمع خودرو بوش آلمانی Platinum2X سوزنی



:: برچسب‌ها: شمع خودرو بوش آلمانی Platinum2X سوزنی ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

شمع بوش پلاتینی بر روی سر سیلندر قرار دارد. شمع‌ خودرو یکی از اجزا اساسی در فرآیند احتراق خودرو است. زمانی که سوخت خودرو به داخل سیلندر می‌رود و در آنجا با هوا مخلوط می‎‎گردد، برای آزادسازی انرژی نیاز به یک جرقه دارد. این جرقه را شمع خودرو با گرفتن ولتاژ بالا ایجاد می‌کند و سبب تولید انرژی برای قطعات مکانیکی خودرو می‌شود.
در زمان تعویض شمع باید در انتخاب شمع مناسب خودرو خود دقت کنید. چون شمع خودرو رابطه مستقیمی با میزان مصرف سوخت و شتاب ‌گیری اتومبیل دارد.

معرفی شمع پلاتینی (FR7DC)

شمع بوش (FR7DC) تولید شرکت Bosch است. در روسیه ساخته شده است که از لحاظ کیفیت بسیار مشابه محصول آلمانی است. و از کیفیت، کارایی و عمر بسیار بالایی برخوردار است. برخلاف بسیاری از شمع‌ ها که عمر جرقه زنی مفید پائینی دارند، شمع بوش پلاتینی بسیار دیرتر دچار مشکل در جرقه زنی می‌گردند.

 

ویژگی های شمع بوش پلاتینی (FR7DC)

آلیاژ این شمع، از جنس پلاتین است. نوع پایه این شمع کوتاه بوده و برای خودروهایی نظیر خودرو 405، پژو پارس، ریو و رنو L90 مناسب است.

 

مزیت های این شمع

شمع ذکر شده تولید شرکت Bosch است. در روسیه  تولید شده است. همان طور که گفته شد، شمع های خودرو روسی کیفیتی مشابه شمع خودرو آلمانی دارند. این شمع های پلاتینی بوش از کیفیت و عملکرد رضایت بخشی برخوردار هستند.

این محصول عمل جرقه زنی را را به خوبی انجام می دهد و سبب کاهش مصرف سوخت اتومبیل می گردد. همچنین به دلیل کیفیت بالا، در عمل جرقه‌ زنی، دیرتر دچار مشکل می‌گردد.

 

فروشگاه کالاپلاس ، برای انتخاب و تهیه مناسب ترین و بهترین قطعات خودرو همواره آماده مشاوره و یاری رسانی به مشتریان عزیز است. می توانید محصولات مورد نظرتان که در سایت مشاهده نمی کنید، به ما اطلاع دهید. تا آن محصول برایتان فراهم گردد.

منبع : شمع بوش پلاتینی (FR7DC) مدل روسی، پایه کوتاه

 


:: برچسب‌ها: شمع بوش پلاتینی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

کالاپلاس به عنوان مرجع تخصصی بررسی قطعات و لوازم خودرو با پایبندی به سه اصل، پرداخت آسان، ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل بودن کالا موفق شده تا همگام با فروشگاه های معتبر جهان به بزرگترین فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم یدکی، جانبی و مصرفی خودرو ایران تبدیل شود. به محض ورود به سایت کالاپلاس با دنیایی از قطعات و لوازم خودرو رو به رو می شوید. هر آنچه که برای داشتن یک خودرویی سالم و امن برای سفرهای آرامش بخش خود نیاز دارید. در ایجا پیدا خواهد شد.

 

برای دیدن این وب سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید 

فروشگاه اینترنتی کالاپلاس، بررسی، انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه اینترنتی کالاپلاس

فروشگاه کالاپلاس

اینترنتی کالاپلاس

 کالاپلاس

فروشگاه لوازم یدکی کالاپلاس

فروشگاه قطعات خودرو کالاپلاس

فروشگاه قطعات ماشین کالاپلاس

فروشگاه خودرو کالاپلاس

 

 

 



:: برچسب‌ها: فروشگاه اینترنتی کالاپلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پریا عبدی

شمع بوش پلاتینی بر روی سر سیلندر قرار دارد. شمع‌ خودرو یکی از اجزا اساسی در فرآیند احتراق خودرو است. زمانی که سوخت خودرو به داخل سیلندر می‌رود و در آنجا با هوا مخلوط می‎‎گردد، برای آزادسازی انرژی نیاز به یک جرقه دارد. این جرقه را شمع خودرو با گرفتن ولتاژ بالا ایجاد می‌کند و سبب تولید انرژی برای قطعات مکانیکی خودرو می‌شود.
در زمان تعویض شمع باید در انتخاب شمع مناسب خودرو خود دقت کنید. چون شمع خودرو رابطه مستقیمی با میزان مصرف سوخت و شتاب ‌گیری اتومبیل دارد.

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

 

شمع بوش پلاتینی (FR7DC) مدل روسی، پایه کوتاه

شمع بوش پلاتینی (FR7DC)

شمع بوش پلاتینی FR7DC

شمع بوش FR7DC

شمع  FR7DC

 

معرفی شمع پلاتینی (FR7DC)

شمع بوش (FR7DC) تولید شرکت Bosch است. در روسیه ساخته شده است که از لحاظ کیفیت بسیار مشابه محصول آلمانی است. و از کیفیت، کارایی و عمر بسیار بالایی برخوردار است. برخلاف بسیاری از شمع‌ ها که عمر جرقه زنی مفید پائینی دارند، شمع بوش پلاتینی بسیار دیرتر دچار مشکل در جرقه زنی می‌گردند.

 

ویژگی های شمع بوش پلاتینی (FR7DC)

آلیاژ این شمع، از جنس پلاتین است. نوع پایه این شمع کوتاه بوده و برای خودروهایی نظیر خودرو 405، پژو پارس، ریو و رنو L90 مناسب است.

 

مزیت های این شمع

شمع ذکر شده تولید شرکت Bosch است. در روسیه  تولید شده است. همان طور که گفته شد، شمع های خودرو روسی کیفیتی مشابه شمع خودرو آلمانی دارند. این شمع های پلاتینی بوش از کیفیت و عملکرد رضایت بخشی برخوردار هستند.

این محصول عمل جرقه زنی را را به خوبی انجام می دهد و سبب کاهش مصرف سوخت اتومبیل می گردد. همچنین به دلیل کیفیت بالا، در عمل جرقه‌ زنی، دیرتر دچار مشکل می‌گردد.

 

فروشگاه اینترنتی کالاپلاس، برای انتخاب و تهیه مناسب ترین و بهترین قطعات خودرو همواره آماده مشاوره و یاری رسانی به مشتریان عزیز است. می توانید محصولات مورد نظرتان که در سایت مشاهده نمی کنید، به ما اطلاع دهید. تا آن محصول برایتان فراهم گردد.

 

منبع : شمع بوش پلاتینی (FR7DC)



:: برچسب‌ها: شمع بوش پلاتینی FR7DC ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()